Releases gaan eerst naar acceptatie (op dit moment op dinsdagavond na 17:30) en als er geen grote risico’s of fouten in zitten worden ze uitgerold naar productie (momenteel op woensdagochtend voor 7:00).
Op deze pagina staat wat er in TriasWeb gewijzigd is per release.
Bekijk het releasebeleid voor meer informatie en de specifieke releasedata.
Heb je vragen of opmerkingen over deze releasenotes of de beschreven functionaliteit, neem dan contact op met info@triaspect.nl.
2026-09 (8 juli 2026)
Versienummer 2026-09
TriasWeb algemeen
-
Het NCSC (Nationaal Cyber Security Centrum) adviseert wachtwoorden van minimaal 12 tekens. Daarom hebben wij onze wachtwoordeisen aangepast. Alle nieuwe wachtwoorden moeten 12 tekens of langer zijn.
-
Tweestapsverificatie instellen door de applicatiebeheerder ging niet altijd goed. Als je koos voor ‘instellen per rol’, werden soms de rollen niet getoond. Dit is verholpen. Je kunt nu altijd rollen kiezen.
Escalatie
-
Escalaties in het scherm Escalatieregistratie in menu-item Berichten kunnen nu gesorteerd worden op datum.
-
Je kunt nu ook escaleren bij het overdragen van een melding. Dit kan alleen als escaleren aan staat voor de route waar de melding bij hoort. Dit is in te stellen per route en kun je aanvragen via de servicedesk.
Meldingen
-
In de lijsten met meldingen gebeurde het soms dat de details van een uitgeklapte melding niet klopte met de melding waar je op geklikt had. Dat is verholpen. Als je klikt op een melding krijg je altijd de juiste meldingsdetails te zien.
-
Een melding met een verwijderde afhandelaar kan nu in het beheerscherm Meldingen beheren wel aangepast worden.
Gebruikers
-
Er is een aanpassing gedaan van een kolom in het gebruikersexportbestand. De kolomkop was AutorisatieScores en is nu Gekoppelde organisatieonderdelen.
-
Filteren op gebruikers zonder rol lukte niet. Dat is nu gefixt. Als je klikt op het trechter-icoon in de rollen-kolom kun je kiezen voor de optie Leeg. Op die manier kun je alle gebruikers zonder rol zien.
-
Accounts die al lang geleden uitgeschakeld zijn, hebben soms geen datum-van-uitschakelen. Daardoor kunnen ze niet meegenomen worden in de functie ‘Hernoemen van deactieve accounts’. We hebben daarom voor alle accounts die wel uitgeschakeld zijn, maar geen datum-van-uitschakeling hebben, de datum van de release toegevoegd. Op deze manier worden uiteindelijk ook deze accounts hernoemd.
Meelees-mails
-
In het scherm Emailconfiguratie worden de emails die niet aanpasbaar zijn (de emails voor de nieuwe RI&E-module) nu niet meer getoond. We hebben hier twee redenen voor. De eerste is dat het verwarring kan opleveren als de mails wel getoond worden terwijl je ze niet kunt wijzigen. De tweede reden is dat we de mails vernieuwd hebben (we gebruiken een mooie opmaak) en het oudere scherm Emailconfiguratie daar niet mee om kan gaan.
-
In de praktijk sturen veel gebruikers meeleesmails door. Als de melding in de link niet gevonden kon worden bij de gebruiker, werd een andere melding getoond (de bovenste uit de lijst van meldingen ter informatie). Dat gaf verwarring. Daarom hebben we nu een check gezet op of je de melding wel mag zien. Als dat niet zo is, dan wordt je omgeleid naar het meldplein of naar je eigen meldingen.
-
Wanneer je op een link in een meeleesmail klikte, kon je voorheen de naam van de cliënt niet zien (je zag ****). Als je dan in je scherm Meldingen ter informatie keek, zag je de cliëntnaam wel. Nu zie je de naam in beide gevallen wel of juist niet. Of een meelezer de cliëntnaam mag zien is in te stellen via Beheren → Autorisatie → Routes → Selecteer een route → pen-icoon.
Gedelegeerden
-
In het scherm Afdelingsconfiguratie kun je gedelegeerden toevoegen. Voorheen werden de gedelegeerden niet automatisch geautoriseerd (autorisatiescope) voor die afdeling. Vanaf deze release is dat wel zo.
-
Gedelegeerden krijgen vanaf nu slechts de mails van meldingen uit routes waarvoor zij geautoriseerd zijn. De autorisatie voor gedelegeerden is in te stellen via Beheren → Autorisatie → Routes → link Autorisaties bij een module of route.
RI&E-module
Vragenlijst
-
Er zat een fout in de code waardoor de voorloopvragen bij een risico-inventarisatie niet getoond werden als je ze al ingevuld had en weer naar die pagina terug ging. Die fout is opgelost.
-
De uitnodiging voor het invullen van een gebouw- of een beleidsrisico-inventarisatie geeft nu ook aan dat het formulier al gestart of afgerond kan zijn door iemand anders. Daarom kun je de inventarisatie soms niet vinden onder uitnodigingen, maar staat hij onder bewaarde of afgeronde formulieren.
-
Bij de afgeronde vragenlijsten (onder menu-item Formulieren) werd de afronddatum van een vragenlijst getoond terwijl de tekst suggereerde dat het om de startdatum ging. De tekst klopt nu weer met de datum.
Vragenbeheer
-
In het scherm Risico-inventarisatievragen kun je vragen uitzetten. Dat betekent dat ze niet voorkomen in de risico-inventarisaties. Je kon geen beleidsvragen of gebouwvragen uitzetten. Dat kan nu wel.
-
Het tektsvak voor het advies bij risicospecificatievragen voor de medewerker-RI&E was te klein. Er konden maar 500 tekens in, inclusief de html van snelkoppelingen en kopjes. Dit veld is vergroot naar 2000 tekens.
Verbeteracties
-
Er is een linkje toegevoegd aan verbeteracties waarmee je de deadline van de actie in je agenda kunt zetten.
Overig
-
Voor de ziekenhuis-RI&E zijn er nieuwe thema’s toegevoegd. Denk aan ioniserende en niet-ioniserende straling. Voor de gebouw-RI&E zijn er nieuwe thema’s toegevoegd. Denk aan zwembad, keuken en brandveiligheid.
-
Als je groepen aanmaakt, kun je nu op het Groepenhulp-scherm zien welke mensen nog in geen enkele groep zijn opgenomen. Klik hiervoor op de link ‘Deelnemers zonder groep’. Die lijst kun je ook uitprinten.
-
Er zijn lay-outpunten en technische wijzigingen uitgevoerd voor de gebouw- en de beleids-RI&E.
2026-08 (17 juni 2026)
Versienummer 2026-08
TriasWeb algemeen
Het hernoemen van accounts werkte soms niet bij accounts die al lang geleden uitgeschakeld waren in TriasWeb, omdat er bij deze accounts geen uitschakeldatum bekend is. Daarom zullen we met het uitrollen van release 2026.09 alle accounts die zijn uitgeschakeld maar die geen uitschakeldatum hebben, eenmalig voorzien van een uitschakeldatum. De datum die we daarvoor kiezen is de datum van de uitrol van de release.
RI&E-Module
-
Het clusteren van groepsdata is nu mogelijk: je kunt meerdere groepsprofielen samenvoegen tot een nieuw groepsprofiel. Dit is een momentopname, dus er worden geen updates gedaan op de clustering als er iets wijzigt in de groepen of de data. Clusteren kan via het Voortgangsscherm (coördinator) of via Plannen van aanpak (coordinator, modulebeheerder) of via het beheermenu van de RI&E-module (modulebeheerder). Je kunt zelf een naam geven aan je clustering.
-
Hoewel de groepsprofielen anoniem zijn, vinden we het toch belangrijk om je een lijstje te geven wie jouw groepen geclusterd heeft. Die lijst kun je vinden in het berichtencentrum.
-
In de verbeteracties is nu een linkje opgenomen met de deadline van die actie. Klik erop om de deadline op te nemen in je agenda.
-
Je kunt nu ook de data exporteren op shermen Risicospecificatievragen en Inventa risatievragen.
-
De gebouw-import werkt nu ook in FireFox van Mozilla.
-
Je kunt nu de groepenhulp gebruiken zonder dat je beheerder hoeft te zijn van heel TriasWeb.
-
Kleine wijzigingen in layout en gebruiksgemak.
2026-07 (27 mei 2026)
Versienummer 2026-07
TriasWeb algemeen
-
Meldingen met een incidentdatum ouder dan een jaar waren niet meer zichtbaar in TriasWeb. We hadden dat ingesteld omdat er problemen waren met de performance van deze module. Omdat dit voor klachtmeldingen vaak niet werkbaar is, hebben we dit gewijzigd naar wijzigingsdatum. Vanaf deze release zijn meldingen zichtbaar in Mijn meldingen/afhandelingen en de historieschermen zolang de laatste wijziging minder dan 1 jaar geleden is gedaan. We hopen dat dit minder nare situaties oplevert.
-
Wanneer een auditor in TriasWeb gekoppeld was aan heel erg veel cliënten, was het soms bijna niet mogelijk om een audit te doen. Hier hebben we aanpassingen gedaan. We hebben gezien dat het nu beter werkt.
-
Het scherm Exports in het berichtencentrum was slechts toegankelijk wanneer je ook rechten had om gebruikers te wijzigen. Dat is nu gewijzigd. Je kunt nu rollen koppelen aan het menu-item Exports.
-
We hebben een ontwerp gemaakt voor een nieuw berichtencentrum; in een van de komende sprints zullen we dit verder uitwerken en uitrollen.
-
Zoals eerder genoemd, kun je gegevens van groepen samenvoegen op basis van labels die aan groepen gekoppeld zijn. In deze sprint kan de modulebeheerder labels maken in het scherm Groepslabels. Bovendien kan de modulebeheerder in het groepenscherm meerdere groepen selecteren en van die groepen de labels beheren.
-
In de Groepenhulp voor organisatieonderdelen (OE) worden nu deelnemers toegevoegd aan OE-groepen als er koppelingen zijn tussen de deelnemer en het organisatieonderdeel. Bovendien zijn er twee selectievakjes toegevoegd: één voor als je wilt dat de afdelingsverantwoordelijke ook toegevoegd wordt als deelnemer aan de groepen, en één als gedelegeerden toegevoegd moeten worden als deelnemer aan de groepen.
-
De gebouwimport struikelde vaak over het invoeren van gebouwen voor een tweede keer: als een coördinator al gekoppeld was aan een groep en deze coördinator stond ook in het importbestand, dan ging het fout. Dat is opgelost.
-
We hebben geprobeerd alle schermen gebruiksvriendelijk te maken. Dus alle overbodige dingen eruit, heldere teksten en benamingen van knoppen, en zoveel mogelijk dezelfde opbouw. Laat ons weten als we steken hebben laten vallen.
Nieuwe RI&E-module: beleid en gebouw
Je kunt nu risico-inventarisaties invullen en plannen van aanpak maken voor de gebouw- en de beleids-RI&E. In het plan van aanpak worden de opmerkingen en bijlagen getoond die de deelnemer in de inventarisatie heeft toegevoegd. Ben je geïnteresseerd in deze functionaliteit? Laat het ons weten via je adviseur of de servicedesk. Na sprint 2026.08 zijn deze modules beschikbaar.
Nieuwe RI&E-module: ziekenhuizen
De module voor ziekenhuizen is bijna gereed. We hebben hiervoor zowel technische als inhoudelijke wijzigingen gedaan. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat het ons weten via je adviseur of de servicedesk. Na sprint 2026.08 is deze module voor medewerkers beschikbaar.
2026-06 (6 mei 2026)
Versienummer 2026-06
Bugfixes en wijzigingen
-
Het scherm waar je in TriasWeb binnenkomt als je vanuit je ECD een Trias-melding start, is opnieuw vormgegeven. Voorheen was het rommelig. Nu is het beter leesbaar.
-
Bij afdelingsbeheer was het verwijderen van gedelegeerden niet mogelijk wanneer de gedelegeerde en de afhandelaar dezelfde gebruiker waren. Dat is verholpen. Je kunt nu altijd een nieuwe gedelegeerde kiezen.
Bugfixes en kleine wijzigingen in de RI&E-module
-
Als je in een plan van aanpak een risico opent en je klikt op ‘Verbeteractie toevoegen’, zie je een pop-upscherm. Dit scherm is vernieuwd en past nu veel beter bij hoe de rest van de module eruitziet.
-
Het scherm Releasenotes in de RI&E-module is hernoemd naar Releasenotes RI&E-module en je krijgt als modulebeheerder een bericht in het berichtencentrum als er nieuwe releasenotes zijn.
-
Op het scherm Verbeteracties stond achter elke actie een grijs rondje. Soms was dat rondje niet ingevuld met een icoon voor een risicothema. Dat hebben we verholpen. Een rondje is alleen aanwezig als er ook een icoon te zien is.
-
In sommige e-mails die vanuit de module RI&E verzonden werden, stonden uitgerekte afbeeldingen. Dat is verholpen. Afbeeldingen hebben nu het juiste formaat.
-
De knop voor het aanmaken van een nieuwe actie op het Acties-scherm werkte niet altijd. Dat is gefixt. Bij elke klik op de knop wordt nu het scherm getoond waar je een actie kunt starten.
-
Op het scherm waar je de uitnodigingen van de RI&E-module ziet, worden nu weer de juiste iconen getoond.
-
Als je in de groepenhulp groepen aanmaakt op basis van organisatieonderdelen, krijgen alle groepen ook labels toegekend voor de bovenliggende organisatieonderdelen. Op deze manier kun je clusteren op bovenliggende niveaus.
-
De gebouwimport is toegevoegd aan de derde tegel van de groepenhulp. Er is een voorbeeldbestand toegevoegd aan de hand waarvan je je eigen gebouwimport kunt maken. Voor elk geïmporteerd gebouw wordt een gebouwgroep aangemaakt, met als labels de naam van het gebouw, de straatnaam, de postcode, de plaats en het type. Daarnaast kun je nog extra labels toevoegen. De coördinatoren die je toevoegt (ze moeten wel aanwezig zijn als gebruiker in TriasWeb) worden meteen ook deelnemer: in gebouw- en beleidsgroepen worden alle coördinatoren ook deelnemer. Dat betekent dat ze zowel de inventarisatie kunnen invullen als een plan van aanpak kunnen maken en beheren.
-
We werken aan exports voor alle gegevens. Op alle schermen komt een knop waarmee je naar Excel kunt exporteren.
-
Menu-items van de module zijn nu ook zichtbaar voor modulebeheerders zonder de permissie Mag applicatie beheren.
2026-05 (15 apr 2026)
Versienummer 2026-05
Stappen naar een nieuwe gebouw- en beleids-RI&E
Het is nu mogelijk om gebouwgroepen en beleidgroepen te maken in het scherm ‘Groepen’. Voor deze groepen wordt de anonimiteitsgrens bij het groepsprofiel genegeerd. De reden is dat er altijd maar één risico-inventarisatie voor deze groepen is: de groepsleden vullen namelijk gezamenlijk één formulier in. Er zijn nog geen vragen voor beleid en gebouwinventarisaties beschikbaar, dus als je een groep maakt en je nodigt groepsleden uit, dan krijgen ze een leeg formulier.
Als je straks een gezamenlijke inventarisatie invult, dan krijg je meteen te zien wat een ander invult als je op dezelfde pagina zit. En als je door de schermen gaat, zie je ook altijd wie hoe laat het laatste antwoord heeft gegeven.
Daarnaast kun je bij een gebouwrisico-inventarisatie een tekst of een bijlage toevoegen aan een antwoord. Die toevoeging wordt (in een van de volgende releases) getoond in het plan van aanpak. Dat is bijvoorbeeld handig als je ziet dat er ergens een raampje gebarsten is: je maakt een foto en die voeg je toe aan het antwoord op de vraag: is er tocht in het gebouw? Als je dan het plan van aanpak gaat maken kun, is die fot gelinkt aan het risico.
Groepslabels
Er is een scherm gebouwd waar groepslabels beheerd kunnen worden. Groepslabels worden aan groepen gekoppeld zodat je de gegevens van meerdere groepen kunt clusteren (zie kopje hieronder).
Het scherm is al te bekijken, maar het werkt nog niet. Er zitten vier labels in, die niet gewijzigd of verwijderd kunnen worden. Dat noemen we ‘mockdata’: deze labels zijn meegebakken met de code. In een van de volgende releases verdwijnen de labels en zal het scherm echt werken met jullie eigen data. We zullen dat melden in de releasenotes.
Waarom dit scherm nu al tonen? Omdat we snel en kortcyclisch willen werken, besluiten we soms om schermen al wel uit te rollen, terwijl jullie er nog geen gebruik van kunnen maken. De ontwikkelaars kunnen er wel gebruik van maken en dus sneller doorontwikkelen. Als we dit doen, dan melden we dat in de releasenotes, zodat je altijd weet dat iets nog niet werkt.
Op weg naar het clusteren van gegevens
We hebben stappen gezet naar clusteren van gegevens. Jullie zien daar nog niets van. Dat gaat zo werken: je selecteert het type groep (medewerker, gebouw, beleid) en het type clustering (profielen of plannen van aanpak). Dan krijg je een lijst met relevante groepslabels te zien. Op basis van jouw selectie (bijvoorbeeld ‘Regio Midden’ en ‘Fysio’) wordt een opdracht klaargezet die op de achtergrond gegevens gaat ophalen van die groepen die beide labels hebben. Je krijgt een bericht als het klaar is. Het resultaat is één plan van aanpak voor alle Fysiogroepen in Regio Midden of één groepsprofiel van die groepen.
Verbeteracties
Ze zijn er! Verbeteracties.
Je kunt ze aanmaken op het scherm Verbeteracties, of in een plan van aanpak, bij een risico. Het formulier van de actie is voor iedereen gelijk: er zijn geen klantspecifieke vragen mogelijk. De actie lijkt erg op de best practice, maar is wel verbeterd. Een aantal veranderingen:
-
Een actie heeft nu drie fases: Plan (concept), Do (uitvoeren) en Check (evalueren).
-
Er kunnen meerdere uitvoerders geselecteerd worden per actie. De evaluator kan een persoon zijn, of alle coördinatoren van de groep waar de actie bij hoort (dan staat de actie in een plan van aanpak).
-
De maker van de actie is eigenaar van fase Plan, de uitvoerders zijn eigenaar van fase Do en de evaluator is eigenaar van fase Check. Als een actie is afgerond, is er geen eigenaar meer.
-
De eigenaar van een actie ziet zijn fase in edit-modus, en de rest in lees-modus. Maar iedereen kan een actie wijzigen. Dat wordt wel gelogd in de actie. Dit is bijvoorbeeld handig bij uit dienst gaan van uitvoerders of evaluatoren. Ze kunnen zichzelf eigenaar maken van de acties van hun voorganger.
-
Acties kunnen gekopieerd worden vanuit de lijst met verbeteracties naar plannen van aanpak en ze kunnen binnen plannen van aanpak gelinkt worden aan meerdere risico’s. Als je een actie kopieert vanuit de lijst met acties, word jij de maker van de actie en krijgt de actie de status Concept. Als je een actie aan een tweede risico wilt koppelen in een plan van aanpak, dan wijzigt er niets aan de actie zelf. Er wordt alleen een koppeling gelegd tussen de actie en het risico in het plan van aanpak.
-
Als er acties met een deadline in een plan van aanpak staan die nog niet afgerond zijn, dan zie je de deadline in het overzicht van plannen van aanpak. Zo weet je altijd wat je als eerste moet doen.
En verder nog
-
Arbeidsgroepen kunnen geëxporteerd worden.
-
De dubbele antwoorden die bij sommige meldingen te zien waren, zijn opgeruimd. Ook is de oorzaak verholpen. Dubbele antwoorden komen dus niet meer terug.
-
RI&E-mailtjes worden nu gelogd in het scherm Email-logging.
-
In plannen van aanpak wordt nu onderscheid gemaakt tussen prio en ernst van een risico. Ernst wordt getoond met het kleurtje, prio wordt getoond met iconen.
-
Er is een securityfix uitgerold waardoor je niet meer een inventarisatie van een andere persoon kunt openen.
2026-04 (25 mrt 2026)
Versienummer 2026-04
We hebben vooral gewerkt aan de RI&E-module
-
Er zijn teksten aangepast op schermen om de werking van de module te verhelderen.
-
Er zijn visuele wijzigingen gedaan op schermen om de uniformiteit van de module te vergroten.
Plannen van aanpak
-
Je kunt nu geen tweede plan van aanpak meer starten voor een groep op een thema waar al een plan van aanpak gemaakt is. Deze mails worden gelogd in de e-mail logtabel.
-
Het filter bij de plannen van aanpak gaf geen resultaten. Het werkt nu weer naar behoren.
Groepsgegevens clusteren
-
We zijn begonnen aan een scherm waar je groepslabels kunt maken, verwijderen en wijzigen. Deze groepslabels ga je later gebruiken om te gegevens van groepen te clusteren (bijvoorbeeld alle groepen van regio Zuid, of alle groepen voor management).
Beleids- en gebouw-RI&E
-
Je kunt nu handmatig beleidsgroepen en gebouwgroepen maken in het groepenscherm (er komt ook een mogelijkheid om gebouwen te importeren, waarbij meteen gebouwgroepen aangemaakt worden).
-
We hebben wijzigingen doorgevoerd die ervoor moeten zorgen dat je straks (als de gebouw- en de beleids-RI&E opgeleverd worden) met meerdere mensen tegelijkertijd een gebouw- of een beleidsinventarisatie kunt invullen.
2026-03 (4 mrt 2026)
Versienummer 2026-03.1 (5-3-2026)
Een wijziging in de endpoints bij Ons was niet helemaal goed doorgevoerd, waardoor de meldkoppeling voor PDF niet goed werkte. Dit is opgelost. De PDFs die gisteren verzonden hadden moeten worden, worden vandaag alsnog verstuurd naar het ECD.
Versienummer 2026-03
Menu-item gewijzigd
Het menuitem onder Instellingen → Default rol is gewijzigd in Instellingen → Onderhoud. En in de adresbalk van de browser zie je nu Maintenance in plaats van DefaultRole. De reden daarvoor is dat op dit scherm ook het anonimiseren van uitgeschakelede gebruikers en clienten beschikbaar is gemaakt, en later dit jaar ook het verwijderen van gebruikers, clienten en meldingen wordt toegevoegd.
Anonimiseren van uitgeschakelde clienten en gebruikers
Gebruikers en clienten kunnen worden geanonimiseerd nadat ze uitgeschakeld zijn. Je kunt zelf het aantal dagen tussen uitschakelen en anonimiseren instellen. Als een client of gebruiker eenmaal geanonimiseerd is in TriasWeb, is er geen mogelijkheid meer om dat terug te draaien. Je kunt dit instellen op Instellingen → Onderhoud.
Voor clienten was de datum van uitschakeling in TriasWeb niet aanwezig. De clienten die uitgeschakeld waren op het moment van de release, hebben daarom de datum van de release als uitschakeldatum gekregen. Naar deze datum wordt gekeken bij het anonimiseren. Als je bij clienten een periode van 90 dagen invult, worden dus ook clienten die al jaren uitgeschakeld zijn in TriasWeb, 90 dagen na de releasedatum geanonimiseerd.
Bij gebruikers was de datum al wel aanwezig, en daarom zullen er, als je een periode van 90 dagen instelt, meteen de eerste nacht gebruikers geanonimiseerd worden. Bij anonimiseren van gebruikers wordt er geen onderscheid gemaakt tussen gebruikers die wel en gebruikers die niet hernoemd zijn via de ‘gebruikers hernoemen’ functionaliteit.
Migratie naar nieuwe Ons/Nedap-endpoints
Nedap heeft aangekondigd een migratie uit te gaan voeren naar nieuwe endpoints. Wij hebben de ons/nedap-endpoints in TriasWeb daarom alvast aangepast. Van deze wijziging merk je niets, het is een technische update.
2026-02 (11 feb 2026)
Versienummer 2026-02
Nieuwe gebruikersimport Visma
De API “Visma.net HRM and Payroll Reporting API” kan nu worden gebruikt om medewerkergegevens uit de visma-applicatie in TriasWeb te importeren.
Je kunt TriasWeb eenvoudig toegang geven tot je data in de portal van Visma. Medewerkers met minimaal 1 actief contract en een emailadres worden geïmporteerd. Het is ook mogelijk om koppelcodes voor de autorisatiescope te importeren. Bij belangstelling kun je een ticket aanmaken in de servicedesk of contact opnemen met jouw adviseur.
Nieuwe clientimport via SDB-ECD
De API van SDB-ECD kan nu worden gebruyikt om clienten te importeren in TriasWEB. Er kunnen ook koppelcodes geimporteerd worden. Dat zijn de ‘locations’ in de ‘Services’ (diensten). Bij belangstelling kun je een ticket aanmaken in de servicedesk of contact opnemen met jouw adviseur.
Je kunt TriasWeb via je contactpersoon bij SDB toegang geven tot de gegevens die we gaan importeren.
Ontwerp voor pseudonimiseren van uitgeschakelde clienten en gebruikers
We hebben een ontwerp geschreven voor functionaliteit waarmee je uitgeschakelde medewerkers kunt anonimiseren. Een dergelijk ontwerp is ook geschreven voor het anonimiseren van uitgeschakelde clienten. Je kunt, als dit uitgerold is, een periode kiezen waarna clienten en medewerkers geanonimiseerd moeten worden. Deze functionaliteit wordt ontwikkeld in de komende sprints. Daarna gaan we verder met het kunnen verwijderen van meldingen, gebruikers en clienten. We houden je hiervan op de hoogte.
Nieuwe RI&E-module
Al lange tijd wachten sommigen van jullie op de nieuwe Risico Inventarisatie en Evaluatie (RI&E). In deze release wordt hij uitgerold.
In het de releasenotes van vorig jaar lees je hoe het proces verloopt en wat de rollen en taken zijn. Er zijn handleidingen waarin staat hoe je de RI&E voor je eigen organisatie kunt inrichten, en e-learnings tonen je hoe je het kunt gebruiken.
Wil je beginnen met de RI&E? Neem contact op met jouw adviseur om de details te bespreken en het proces in gang te zetten.
2026-01 (21 jan 2026)
Versienummer 2026-01
In deze release hebben we een aantal bugs gefixt en een aantal gegevensexports voor BI-tools opgeleverd voor individuele klanten. De rest van de tijd hebben we gewerkt aan het afronden van de nieuwe RI&E.
Bugfixes
-
In sommige gevallen kreeg een meelezer bij het openen van een melding via de meeleesmail een foutmelding. Dit is verholpen. Als je nu op de link klikt in de meeleesmail, dan zie je de melding waarvoor jij meelezer bent.
-
In sommige gevallen was een melding niet meer anoniem als de melding werd overgedragen, terwijl de instellingen wel goed stonden. Dat is verholpen. Als je instelt dat meldingen bij overdragen anoniem moeten zijn, dan zijn ze dat nu ook.