Skip to main content
Skip table of contents

Meldkoppeling van TriasWeb naar ECD (extra)

Op twee manieren kan in Ons een melding toegevoegd worden bij een cliënt. Er kan een afschrift in de dagrapportage en een PDF in de documentmodule gezet worden.

Veelgestelde vragen

Hoe vraag ik een meldkoppeling van TriasWeb naar ECD aan?

Neem contact op met je adviseur bij Triaspect.

Wat is de meldkoppeling tekst in rapportage

Vanuit TriasWeb kunnen we een vooraf geconfigureerd stukje tekst als rapportage naar het dossier van de cliënt in het ECD sturen. In principe kunnen we elke vraag uit een traject laten terugkomen in de rapportage.

Over het algemeen wordt een zin als “Er is een melding in TriasWeb gedaan voor de client.” Dit kan aangevuld worden met de naam van de melder, nummer van de melding, de locatie, de datum en de tijd van het incident en met antwoorden op de vragen in de melding zelf (bijvoorbeeld type melding, omschrijving van de gebeurtenis).

De datum die bij de rapportage wordt getoond, kunnen we op twee manieren inrichten: de datum waarop het incident heeft plaats gevonden of de datum waarop de melding is ingediend.

Wat is de meldkoppeling PDF in documentmodule?

We kunnen ook vanuit TriasWeb een afschrift van de melding, in de vorm van PDF, in de documenten-tab van de cliënt plaatsen. De PDF kan alle vragen en antwoorden van de melding of afhandeling bevatten. Je kunt er ook voor kiezen om maar een deel van de vragen op te nemen.

Er kan een label worden toegevoegd aan het bestand, zodat erop gefilterd kan worden. De naam van het bestand en de naam van het label wordt bepaald bij het inrichten van de koppeling.

Wanneer worden de tekst en de PDF verzonden?

Over het algemeen wordt de tekst in de rapportage verzonden wanneer een melding wordt ingediend, en de PDF wanneer de melding is afgehandeld.

Indien er gebruik wordt gemaakt van de best practice meldmodule, dan geldt voor beide koppelingen dat we dat per type incident kunnen instellen of de koppeling getriggerd moet worden of niet. We kunnen dus een type incident, bijvoorbeeld de meldcode (huiselijk geweld), uitsluiten van de koppeling.

Wij werken met twee ECD’s. Is dat erg?

Is het mogelijk om gebruik te maken van de meldingskoppeling als we twee verschillende ECD's gebruiken? Ja, dat kan. We kunnen bij de import van cliëntgegevens een label meegeven per client, in welk ECD hij/zij staat. Op basis van dat label wordt gekeken naar welk ECD de melding toe moet.

Wie bepaalt of een melding naar het ECD gaat?

In principe gaat de meldkoppeling altijd af bij de meldingen waarbij hij ingesteld is. Het is echter ook mogelijk om de koppeling af te laten hangen van een specifieke vraag. We kunnen in een route een extra vraag opvoeren, bijvoorbeeld “Wil je deze melding doorzetten naar het ECD?” Dan bepaalt de gebruiker of er wel of geen koppeling plaatsvindt.

Indien er gebruik wordt gemaakt van betrokkene rollen, dan is het mogelijk om per rol in te stellen of de koppeling moet afgaan of niet. Bijvoorbeeld als de cliënt slachtoffer is wel, maar als de cliënt omstander is niet.

Wie is de afzender van de berichten en de PDF’s?

We hebben een fictieve medewerker nodig om de rapportages te plaatsen, de naam van die medewerker is te zien bij de rapportage en bij de PDF.  

Wat gebeurt er als er meerdere cliënten bij een melding betrokken zijn?

Dan wordt de tekst en de PDF verstuurd naar de dossiers van beide cliënten. Alle cliënten krijgen dan standaard de omschrijving van het incident in hun rapportage, en de melding als pdf in hun documentatie. 

Wat moeten we doen om de meldingskoppeling in te richten?

Bekijk hiervoor de Implementatiehandleiding: meldingskoppeling naar ONS.

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.