Bewerk cliënten
Meestal worden cliënten ingevoerd via een geautomatiseerde koppeling. Toch kan het voorkomen dat je handmatig iets moet wijzigen.
Veelgestelde vragen
Wat kan ik handmatig wijzigen als ik een geautomatiseerde import heb?
In principe alles. Alleen worden de gegevens soms overschreven door de import.
Om de gegevens van een cliënt te behouden moet je het vinkje Niet automatisch uitschakelen met cliëntimport aanzetten.
De koppelingen die je handmatig aanmaakt worden niet overschreven door de import.
Zet een vinkje bij de optie ‘Handmatige koppelingen tonen’ om de handmatige koppelingen te zien. Handmatige koppelingen kun je alleen handmatig verwijderen.
Waarom wordt mijn wijziging ongedaan gemaakt?
Wijzigingen in de cliëntgegevens worden overschreven door de geautomatiseerde import. Pas als je het vinkje Niet automatisch uitschakelen met cliëntimport aanzet, blijft de wijziging bestaan na een import.
Waar vind ik de cliënt-rollen?
Een cliënt kan geen rol hebben. Een cliënt kan wel in een bepaalde rol bij een melding betrokken zijn. Dat is in de meldroute in te stellen. Vraag dit na bij je adviseur.
Hoe koppel ik cliënten handmatig aan een organisatieonderdeel?
Als Autorisatiescope (basis) aanstaat, dan zie je bij Beheren → Afdelingsconfiguratie een tab waarmee je cliënten aan afdelingen kunt koppelen. Die tab is er ook voor locaties en organisaties. Wil je een cliënt aan het hoogste niveau koppelen, dan ga je naar Beheren → Applicatieconfiguratie en dan naar de tab Cliënten.
Handmatige koppelingen worden niet overschreven door de import.
Kan ik een testcliënt toevoegen aan TriasWeb?
Zeker kan dat! Ga naar Beheren → Cliëntconfiguratie en voer een cliënt in. Vergeet niet het vinkje Niet automatisch uitschakelen met cliëntimport aan te zetten. Anders wordt de cliënt met elke import weer uitgeschakeld. Als je autorisatiescope aan hebt staan, dan moet je de cliënt ook koppelen. Vermoedelijk wil je die voor iedereen beschikbaar maken. Koppel de cliënt dan aan het hoogste niveau (via Beheren → Applicatieconfiguratie en dan de tab Cliënten koppelen.
Wat is eigenlijk een geautomatiseerde cliëntimport?
Zie Geautomatiseerde cliëntimport (basis).
Wat moet ik doen als we overstappen naar een ander ECD?
Neem contact op met je adviseur over kosten. Er wordt dan een servicedeskticket aangemaakt, en vanuit daar wordt het proces in gang gezet. Je kunt hier alvast verder lezen: Overstappen naar ander ECD