Skip to main content
Skip table of contents

Overstappen naar ander ECD

Wanneer jouw organisatie gaat overstappen van het ene ECD naar een ander ECD, moet er in TriasWeb een aantal wijzigingen plaatsvinden. Om de wijzigingen goed uit te voeren, hebben we informatie nodig.

Stappen

Welke ECDs gaat het om?

Ten eerste is het belangrijk om te weten om welk ECD het gaat en of er mogelijk dubbelingen kunnen ontstaan. Geef aan wat het huidige ECD is en wat het nieuwe ECD is.

Vraag

Voorbeeld

Antwoord

1

Hoeveel ECDs gebruikt u nu?

2, Plancare en Caress

2

Welk ECD gaat vervangen worden?

Plancare

3

Wat is het nieuwe ECD?

ONS

Maak een Was-Wordtlijst

Daarnaast hebben we een lijst van u nodig waarin de cliëntnummers uit het oude ECD gekoppeld worden aan de cliëntnummer in het nieuwe ECD. Dit noemen we de was-wordtlijst. Met deze lijst doen we een update op de database. Het is van groot belang dat deze lijst klopt. Daarom voeren we de conversie eerst uit op de acceptatie-omgeving. U controleert de uitkomst. Op uw aangeven voeren we de conversie uit op de productieomgeving. De conversie op de productieomgeving is niet terug te draaien.

De lijst dient er zo uit te zien:

  • puntkomma gescheiden (bijv excel)

  • twee kolommen verplicht

    • clientnummer oude ECD (let op bij voorloopnullen, maak er een tekst-kolom van)

    • clientnummer nieuwe ECD (let op bij voorloopnullen, maak er een tekst-kolom van)

  • omdat u geen cliëntnamen vermeldt, kan de lijst via email verstuurd worden. Maar plak hem liever in het ticket.

Plancare-nummer

ONS-nummer

123

456

125

789

Er gaan fouten ontstaan wanneer

  • hetzelfde nummer in zowel de was-kolom als de wordt-kolom voorkomt.

  • de was-wordtlijst niet alle cliënten bevat die nu in TriasWeb staan (inclusief de uitgeschakelde cliënten).

Wat zijn de gevolgen van ECD-wissel

Op welke onderdelen van TriasWeb heeft de overstap naar een ander ECD invloed?

  • Meldkoppeling

    • meldingen die in t oude ECD geschoten zijn, worden niet door Triaspect alsnog naar t nieuwe ECD overgezet

    • fouten in de was-wordtlijst hebben invloed op de meldkoppeling

  • Cliëntimport

    • de import moet stopgezet worden op het moment dat de was-wordtlijst wordt opgeleverd. De import kan pas voor het eerst lopen nadat de was-wordtlijst door Triaspect verwerkt is in de database

    • fouten in de was-wordtlijst hebben grote invloed op beschikbaarheid van cliënten in TriasWeb

  • Melden

    • Cliënten die niet meegaan naar het nieuwe ECD worden gedeactiveerd. Er kan niet meer op gemeld worden. Als dat niet gewenst is, geef dat dan aan.

  • Analyseren

    • Cliënten die niet meegaan naar het nieuwe ECD worden gedeactiveerd. Ze zijn nog wel zichtbaar in meldingen die geanalyseerd worden, maar ze kunnen niet meer gekozen worden in het analysescherm.

    • Cliënten die pas later in t nieuwe ECD ingevoerd worden (maar wel als deactief in het oude ECD stonden), worden voor TriasWeb een nieuwe cliënt. Ze komen dan dus 2 keer voor: met het oude cliëntnummer en het nieuwe cliëntnummer.

  • Autorisatiemodus

    • Koppelcodes die niet zijn ingevoerd in TriasWeb (afdelingsbeheer, locatiebeheer, organisatiebeheer) worden niet opgeslagen bij de cliënt.

  • Meldingenexport

    • als het cliëntnummer nu al geëxporteerd wordt, zal het nieuwe nummer geëxporteerd worden vanaf het moment dat de ECD-wissel op productie is doorgevoerd in TriasWeb

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.