Skip to main content
Skip table of contents

Bewerk meldingen

Hieronder valt het verplaatsen van een melding naar een andere afdeling, het overhevelen naar een andere afhandelaar, het wijzigen van de status en het verwijderen van meldingen.

Veelgestelde vragen

Welke meldingen kan ik beheren?

Je kunt de meldingen zien van routes waarbij de eigenschap ‘Mag analyseren’ aangevinkt is. Je kunt dit bekijken en wijzigen op twee manieren:

  • per route onder Beheren - Autorisatie - Routes - klik op het cijfer in de kolom ‘Autorisaties’

  • per rol onder Beheren - Autorisatie - Rollen - klik op het cijfer in de kolom ‘Routes’

Hoe vind ik mijn melding of meldingen?

Dat ligt aan de actie die je wilt uitvoeren. Zie dus het relevante kopje.

Hoe verplaats ik een melding van de ene afdeling naar de andere afdeling?

Dit kan met het tabblad verplaatsen bij meldingsbeheer. Meldingen kunnen hiermee van de ene afdeling (team) naar de andere afdeling (team) worden verplaatst. De melding wordt dan onder de nieuwe afdeling getoond in de analyses en rapportages. De melding gaat hiermee niet naar de afhandelaar van de nieuwe afdeling, zie het tabblad Afhandelaar aanpassen. Dit betekent ook dat gedelegeerden van de originele afdeling deze melding niet meer kunnen oppakken. Immers, zij zijn gedelegeerd voor een afhandelaar voor een afdeling.

  1. Melding of meldingen zoeken

    1. Je kunt een melding zoeken op nummer, in dat geval wordt de huidige afdeling automatisch ingevuld. 

    2. Je kunt een melding ook zoeken door de huidige afdeling te selecteren. Aan de sterretjes zie je dat het invullen van de organisatie-onderdelen verplicht is om een melding te kunnen verplaatsen. Vul deze onderdelen in en klik op zoeken. 

  2. Onderaan zie je nu alle meldingen die voldoen aan je filter.  

  3. Selecteer nu de afdeling en bijbehorende organisatie-onderdelen waar de melding naartoe moet.

  4. Klik op de knop Bewerken (dit lijkt niet zo logisch, maar is wel nodig). 

  5. Selecteer de melding(en) die je wilt verplaatsen en klik op Bewaar of “Doorvoeren”. De verplaatst is uitgevoerd. Daarom zie je de meldingen niet meer onderaan de pagina staan: ze voldoen niet meer aan jouw selectie. 

Hoe pas ik de afhandelaar van een melding aan?

Dit kan met het tabblad  afhandelaar aanpassen bij meldingsbeheer. Meldingen kunnen hiermee van de ene afhandelaar naar de andere afhandelaar worden overgeheveld. De nieuwe afhandelaar krijgt hierna een mail dat er een melding door de beheerder naar hen is overgeheveld. De afdeling van de melding verandert hierdoor niet. Dit betekent ook dat gedelegeerden van de originele afdeling deze melding niet meer kunnen oppakken. Immers, zij zijn gedelegeerd voor aan afhandelaar voor een afdeling.

  1. Melding(en) vinden:

    1. Je kunt een melding zoeken op nummer, in dat geval worden de overige gegevens automatisch ingevuld. 

    2. Je kunt een melding zoeken door de afhandelaar te selecteren. Dit wordt bij sommige organisaties Zoek leidinggevende en bij anderen Zoek afhandelaar genoemd. Type de naam in, klik op Zoeken en selecteer de juiste uit de lijst. Klik vervolgens op Zoek meldingen.

  2. Onderaan zie je nu alle meldingen die aan jouw filter voldoen.

  3. Selecteer nu de afhandelaar waar de melding naartoe moet en klik op de knop Bewerken. 

  4. Selecteer de melding(en) die je wilt overhevelen en klik op Bewaar. De melding is nu overgeheveld. 

Hoe zet ik de status van een melding om?

Dit kan met het tabblad status omzetten bij meldingsbeheer. Hiermee kan de status van meldingen gewijzigd worden. Bijvoorbeeld:

  • Een melding is al afgehandeld, maar er moet toch nog iets gewijzigd worden, bijvoorbeeld de schade/het letsel. In dat geval moet de status van Afgehandeld naar In behandeling gewijzigd worden. De afhandelaar of gedelegeerde blijft gelijk.

  • Een melding is al ingediend, maar er moet toch nog iets gewijzigd worden door de melder. In dat geval moet de status van Ingediend naar Open of Concept gewijzigd worden. De melding kan daarna worden opgepakt door de afhandelaar of een gedelegeerde.

  • Oude meldingen die niet afgehandeld of geregistreerd zijn moeten alsnog geregistreerd worden. In dat geval moet de melding van Ingediend naar Geregistreerd gewijzigd worden. De afhandelaar wordt dan de eigenaar.

De kolom 'Status' kan een aantal waarden bevatten, zie hiervoor: Status van meldingen, afhandelingen en verbeteracties.

Een status wijzigen:

  1. Melding zoeken:

    1. Je kunt een melding zoeken op nummer, in dat geval worden de overige gegevens automatisch ingevuld. 

    2. Indien je geen nummer hebt, dien je de huidige status bij Status 'van' in te vullen, evenals de bijbehorende organisatie-onderdelen waar de melding aangekoppeld is. Klik daarna op Zoek Meldingen

  2. Selecteer de status waar de melding naartoe moet bij Status 'naar' en klik op Bewerken. 

  3. Selecteer de betreffende melding en klik op Bewaar. 

Hoe verwijder ik een melding uit TriasWeb?

Een melding kan ook worden verwijderd uit TriasWeb. 

  1. Melding zoeken:

    1. Je kunt een melding zoeken op nummer, in dat geval wordt de huidige afdeling automatisch ingevuld. 

    2. Je kunt een melding ook zoeken door de huidige afdeling te selecteren. Aan de sterretjes zie je dat het invullen van de organisatie-onderdelen verplicht is om een melding te kunnen verplaatsen. Vul deze onderdelen in en klik op zoeken. 

  2. Onderaan zie je nu alle meldingen die aan jouw filter voldoen.

  3. Klik op Bewerken.

  4. Selecteer de betreffende melding(en).

  5. Klik op Bewaar om de melding te verwijderen. Dit is niet intuïtief. Bij sommige organisaties het deze knop daarom Doorvoeren. 

  6. De melding is nu verwijderd. 

Hoe weet ik of ik de juiste melding heb? Ik kan de inhoud niet zien.

  1. Nu worden er tot maximaal 100 meldingen getoond zonder inhoud van de meldingen te kunnen zien. Met het vinkje 'Inhoud melding tonen' kun je de inhoud van de meldingen zichtbaar maken. Dan worden er maximaal 10 meldingen getoond.

  2. Door op de melding te klikken, klapt de melding open en kun je zien of je de juiste melding hebt geselecteerd. 

JavaScript errors detected

Please note, these errors can depend on your browser setup.

If this problem persists, please contact our support.