Implementatiehandleiding: geautomatiseerde import medewerkergegevens uit ONS/Nedap
In dit document vind je informatie over hoe de geautomatiseerde import van medewerkergegevens vanuit het cliëntbeheersysteem ONS/Nedap naar TriasWeb wordt geïmplementeerd en wat dit voor jou betekent. Uitvoering van dit document zorgt ervoor dat de gegevens van medewerkers die jij bijhoudt in ONS/Nedap automatisch in TriasWeb worden gezet. Je hoeft dan niet meer zelf gegevens te importeren via de beheerschermen.
Procesbeschrijving
Om deze import te realiseren, maken we gebruik van een beveiligde verbinding tussen TriasWeb en ONS/Nedap. Om deze verbinding op te zetten is een certificaat nodig. Dit certificaat zorgt ervoor dat de verbinding beveiligd is, maar ook dat we alleen bij jouw gegevens kunnen. Natuurlijk geeft Nedap niet zomaar toestemming aan ons om jouw gegevens op te vragen. Daarom moet de start van de aanvraag vanuit jouw organisatie plaatsvinden. Op basis van jouw goedkeuring stuurt Nedap ons een certificaat voor onze importserver. Samen met de afspraken die we met Nedap hebben gemaakt over waarvoor we jouw gegevens precies mogen gebruiken en welke gegevens we kunnen ophalen, creëren we een veilige wijze om jouw gegevens te importeren in TriasWeb. De import gebeurt via een webservice die enige malen per dag draait. Via onze importmodule worden nieuwe medewerkers in TriasWeb geïmporteerd en bestaande medewerkers gemuteerd als de gegevens uit Nedap afwijken van die in TriasWeb. Waarden die geïmporteerd of gemuteerd kunnen worden, zijn personeelsnummer, medewerkernaam en e-mailadres. Wanneer je gebruik maakt van de autorisatiescope kun je ook afdelingscodes laten importeren.e-mailadres. Wanneer u gebruik maakt van de autorisatiescope kunt u ook afdelingscodes laten importeren.
Wat verandert er binnen TriasWeb
Er verandert functioneel niets in TriasWeb wanneer je gebruik gaat maken van een geautomatiseerde import van medewerkergegevens uit ONS/Nedap.
Verwerking van gegevens
De verwerking van gegevens gaat op deze manier: Gegevensverwerking geautomatiseerde gebruikersimport, met uitzondering van uitschakelen van gebruikers. Medewerkers waarvoor geen contract in Ons aanwezig is wat op dit moment geldig is, worden uitgeschakeld.
Waarschuwingse-mails
Je kunt ervoor kiezen om, als de verwerking van de gegevens niet slaagt, daarvan een waarschuwingsmail te laten verzenden naar een e-mailadres naar keuze.
Procedure
Om deze import tot stand te brengen, moet er communicatie zijn tussen de technische afdeling van Triaspect en jouw organisatie. Hieronder zie je wat jij op welk moment moet aanleveren en wat wij er dan mee doen.
Uw organisatie | Triaspect |
Je geeft jouw klantcode van Nedap aan Triaspect. | |
Wij maken een ticket aan bij Nedap waarop jouw organisatie goedkeuring moet geven. In dat ticket staat dat Triaspect de medewerkergegevens mag ophalen. | |
Je geeft goedkeuring aan dat ticket | |
Wij doen een gegevensimport op de acceptatieomgeving. | |
Je verifieert of de juiste gegevens op de juiste plek in TriasWeb terugkomen. Je geeft aan ons door of dat zo is. | |
Je geeft aan naar welk e-mailadres eventuele waarschuwingse-mails verstuurd moeten worden. | |
Wij stellen de waarschuwingse-mails in volgens jouw wensen. | |
Wij stemmen met jou af wanneer we de koppeling ‘live’ op jouw omgeving laten inlopen. |